Hugos Röntgen....

Nu har då Hugo blivit 11/2 år, så i går blev då den väntade njurröntgen av. Kl 9 var vi där och han fick emla kräm på armar och fötter. Det skulle verka i 1timme så vi fikade under tiden ; Hugo fick glass, men ratade den han ville iväg och titta på en jättestor träkatt som fans där.. När timmen gått fick vigå tillbaka för att sätta kanyl till kontrastet, inget lätt alls, dom försökte sätta i armvecken men dom hittade inga kärl, tillslut hittade dom på foten. Hugo var så duktig!!!
Upp tillröntgen fick han kontrastet som skulle verka i 3 timmar så vi åkte hem till hundarna så länge. Tillbax igen så fick han ligga blickstilla i 5   ggr 3 minuter och det gjorde han utan gnäll, han var helt makalöst duktig :-)

Effteråt åt vi på mama mia, så smaskigt :-)

Kommentarer
Postat av: Ida

vad kom läkarna fram till?

2009-09-17 @ 23:33:57
Postat av: Anonym

Det tar ca 3 veckor innan vi får svar... Föresten skulle ni stå ut med besök när Marley ska döpas??

2009-09-18 @ 00:03:18
Postat av: ida

vi tar gärna emot besök! dock vet jag inte hur mycket tid jag kommer att ha, eftersom att jag har en utbildning den helgen. men vi kan väl höras om det och bestämma något?

2009-09-19 @ 20:32:37
Postat av: Annika

Heeej!

Va duktig Hugo är!! Stor kram till honom. Och en stor eloge till dej som klarade av at vara med!!! Jag tycker de är jobbigt att va med när Malte ska få vaccination :/ och ändå jobbar jag ju med sånt.



Malte har blivit storebror till en liten flicka :) Hon heter Alwa. vägde 3565g och var 51 cm lång. Allt gick bra men inte lika fort som jag hoppats på. Krystvärkarna gick dock fort -typ 3 stycken så var hon ute. Men hade glömt hur OOOONT de faktiskt gör!! Nu är vi hemma och förösker skapa oss en vardag. Malte är jätte go med henne. Mitt problem kommer att bli kvällarna dock. Hon är lite kinkig på kvällarna så att lägga Malte samtidigt som hon gråter blir inte lätt. Micke jobbar ju dygn så...



Är de bra med er annars? Inga svar på röntgen än antar jag. Håller tummarna att allt är bra!!

2009-09-28 @ 21:23:10
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0